top of page

Algemene voorwaarden

Afspraak Voorwaarden

Om ervoor te zorgen dat ik mijn klanten op een manier kan behandelen die ik als prettig ervaar en om de planning en kwaliteit van mijn behandelingen te waarborgen, heb ik de volgende afspraakvoorwaarden opgesteld.

Algemeen

In de schoonheidssalon hechten we veel waarde aan ethiek en hygiëne. We verwachten dan ook van onze cliënten dat zij deze waarden eveneens respecteren en naleven.

Aansprakelijkheid

De schoonheidssalon kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele schade die voortvloeit uit onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Evenzo kan de schoonheidssalon niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die door de cliënt zijn meegenomen naar de salon.

Persoonsgegevens & privacy

Voorafgaand aan de eerste behandeling dient de cliënt de schoonheidssalon te voorzien van alle gegevens die nodig zijn volgens de schoonheidsspecialiste of waarvan de cliënt redelijkerwijs kan begrijpen dat ze noodzakelijk zijn voor een zorgvuldige uitvoering van de behandelingen. De persoonlijke gegevens van de cliënt worden door de schoonheidssalon opgenomen in een geautomatiseerd systeem. De schoonheidssalon behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt in overeenstemming met de richtlijnen van de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De gegevens van de cliënt zullen niet worden verkocht of verhuurd aan derden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de cliënt.

Afzeggen van afspraken

Wil je een gemaakte afspraak afzeggen? Dan kost je dit niks als je dit meer dan 48 uur van tevoren doet. Zeg je je afspraak later af, dan is het voor mij vaak niet meer mogelijk om de door jou geboekte tijd in te vullen met een behandeling voor een andere klant. Lukt het mij niet om het door jouw tijdstip opnieuw in te vullen, dan breng ik de helft van de geboekte behandeling in rekening.

Te laat komen

Kom je te laat, dan ontvang ik graag een berichtje. Stuur dit naar 0641879107. Dan weet ik dat je te laat komt, maar dat je nog wel komt. Kom je meer dan vijf minuten te laat dan moet ik soms de tijd van jouw behandeling inkorten. Kom je meer dan vijftien minuten te laat, dan doe ik er alles aan om de geboekte behandeling nog uit te voeren binnen het geboekte tijdsslot. Is dit niet meer mogelijk, dan annuleer ik de behandeling en breng ik het bedrag van de gehele behandeling in rekening.

Mobiele telefoons

Tijdens de behandeling dienen mobiele telefoons uitgeschakeld te zijn.

Betaling

Om de kosten van behandelingen zo laag mogelijk te houden, accepteert de schoonheidssalon alleen contante betalingen of betalingen via Tikkie. Pinnen is helaas niet mogelijk

Geheimhouding

De schoonheidsspecialiste is wettelijk verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt tijdens de behandeling heeft gedeeld. Informatie wordt als vertrouwelijk beschouwd wanneer deze door de cliënt is medegedeeld of voortvloeit uit de aard van de informatie. Deze geheimhoudingsplicht blijft van kracht, tenzij de schoonheidsspecialiste wettelijk verplicht is om de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken op basis van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak.

Beschadiging & diefstal

De schoonheidssalon behoudt zich het recht voor om van de cliënt een schadevergoeding te eisen in geval van beschadiging van meubilair, apparatuur of producten. Bovendien zal de schoonheidssalon altijd melding maken van diefstal bij de politie.

Klachten

Indien een cliënt een klacht heeft over een behandeling of een product, dient deze klacht zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk te worden gemeld. De schoonheidssalon zal binnen vijf werkdagen een adequaat antwoord geven op de klacht. Indien de klacht gegrond is, zal de schoonheidssalon de behandeling opnieuw uitvoeren zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels aantoonbaar zinloos is geworden voor de cliënt en dit schriftelijk wordt kenbaar gemaakt. Indien er geen overeenstemming kan worden bereikt tussen de schoonheidssalon en de klager, kan de klager het geschil voorleggen aan een bevoegde wetgever of mediator.

Gedragsregels

Het is de verantwoordelijkheid van de cliënt om zich in de salon op een gepaste manier te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaalde waarschuwingen blijft volharden in ongepast gedrag, behoudt de schoonheidssalon het recht om de cliënt zonder opgaaf van redenen de toegang tot de salon te weigeren.

bottom of page